Matti Kangaskoski

Matti Kangaskoski (kuva: Markku Suoniemi)

Matti Kangaskoski on kirjailija, tutkija ja esiintyjä. Hän on julkaissut kolme runoteosta ja romaanin. Kangaskoski on väitellyt tohtoriksi Helsingin yliopiston yleisestä kirjallisuustieteestä väitöskirjalla digitaalisen runouden luku- ja tulkintastrategioista. Tällä hetkellä Kangaskoski kirjoittaa kosmoteknistä romaania ja tekee uutta tutkimusta sekä musiikkia. Hän tekee tekstipohjaista esitystaidetta kollektiivissa black mödernism ja soittaa kitaraa bändissä Sata kaskelottia. Kriittisessä Korkeakoulussa hän luennoi mm. kirjoittamiseen, lukemiseen ja kulttuuriin liittyvistä nykypäiväisistä ilmiöistä ja niiden vaikutuksista ajatteluun ja kirjallisuuteen. Kangaskoski lukee mielellään sekä runoutta että proosaa ja niiden välimaastoon sijoittuvia tekstejä sekä tutustuu ilolla eri mediumeja yhdisteleviin teoksiin. Lisäksi essee tai esseenkaltainen kirjoittaminen on tervetullutta.

Edellinen artikkeli
Vilja-Tuulia Huotarinen