Sinikka Vuola

Sinikka Vuola (s. 1972) on helsinkiläinen kirjailija ja filosofian maisteri (pääaine yleinen kirjallisuustiede, sivuaine kotimainen kirjallisuus). Häneltä on julkaistu kolme runokokoelmaa, viimeisimpänä Maailman vaikein kieli (Tammi 2013), sekä romaani Replika (Tammi 2016). Lisäksi Vuola on kirjoittanut Tommi Melenderin kanssa romaanilopetusten ongelmaa ja romaanitaidetta käsittelevän esseekirjan Maailmojen loput (WSOY 2018) sekä Laura Lindstedtin kanssa menetelmällisen teoksen 101 tapaa tappaa aviomies (Siltala 2022). Vuola on myös toimittanut eroottista kotimaista nykyrunoutta laajasti esittelevän antologian Olet täyttänyt ruumiini tulella (WSOY 2017). Vastaanotoilla Vuola lukee kaikkia tekstilajeja.

Edellinen artikkeli
Ari Wahlsten