Esteettömyys

Kriittisen korkeakoulun Helsingin toimipiste sijaitsee osoitteessa Albertinkatu 27 a B 12. Tilat sijaitsevat ensimmäisessä kerroksessa. Rakennus on vanha ja esteettömyyttä ei ikävä kyllä ole suunnittelussa osattu ottaa huomioon. Alta löytyy tarkempi kuvaus tiloistamme; jos huomaat niissä puutteita, voit antaa tästä palautetta lomakkeellamme tai ottaa yhteyttä toimistoomme.

Saapuminen
Kriittiselle Korkeakoululle voi saapua autolla, jota ajatellen lähistöltä löytyy paljon maksullisia parkkipaikkoja. Myös julkinen liikenne tuo lähelle.

Sisäänkäynti
Kriittisen korkeakoulun tiloihin kuljetaan jalkakäytävältä avautuvan porttikongin kautta. Portissa on ovi, ja portti on mahdollista avata myös kokonaan. Porttikongin oikealta seinältä löytyy ovi rappukäytävään. Oven edessä on viiden askelman jyrkkä portaikko; valitettavasti tähän portaikkoon ei ole mahdollista asettaa ramppia. Ovi on kaksiovinen ja sen leveys on noin 120 cm.

Kriittisen Korkeakoulun sisäänkäynti löytyy rappukäytävästä heti oikealta. Rappukäytävä on ahdas. Kriittisen Korkeakoulun sisäänkäynti on kaksiovinen ja siinä on pieni kynnys. Tämäkin oviaukko on noin 120 cm leveä.

Sisätilat
Sisätiloissa oviaukot ovat leveitä. Joissakin oviaukoissa on matalat kynnykset. Tilojen kiinteä kalustus ja varustus sopivat muuten hyvin liikkumis- ja toimintaesteisille henkilöille.

Koululla on tilava WC. WC:n oviaukko on noin 80 cm leveä ja se on kapein sisätiloissa oleva oviaukko. WC:ssä ei ole tukikahvoja ja lavuaari on n. 80cm korkeudella.

Muut
Kriittinen korkeakoulu järjestää opetusta myös mm. Saksalaisella koululla, Kulttuurikeskus Sähinässä, Tieteiden talolla, Etelä-Helsingin Kansalaisopistolla ja Helsingin yliopiston tiloissa.