Muut palvelut

Julkisten koulutusten ja tapahtumien lisäksi Kriittinen korkeakoulu tarjoaa myös muita palveluita. Palvelut perustuvat Kriittisen korkeakoulun opettajina toimivien asiantuntijoiden laajaan osaamiseen.

Arvostelupalvelu

Leikkausten vuoksi arvostelupalvelun toiminta lakkaa toistaiseksi 1.1.2024 alkaen.

Erätauko-valmennukset

Tarvitseeko työyhteisösi parempaa keskustelua? Kriittisen korkeakoulun Puhujakoulun opettajat ovat päteviä Erätauko-fasilitoijia sekä osaavat myös valmentaa Erätauko-menetelmässä sekä dialogien fasilitoinnissa. Erätauko-koulutuksia voidaan järjestää myös englanniksi!

Filosofin vastaanotto (fil. praktiikka)

Filosofinen praktiikka on työnohjaukseen ja terapiaan rinnastuva palvelu, joka on osoittautunut suosituksi maailmalla. Tällä hetkellä Kriittinen korkeakoulu on ainoa taho Suomessa, joka kouluttaa filosofisia praktikkoja 1,5 vuoden mittaisella koulutusohjelmalla.

Osa filosofisista praktikoista tekee asiakastyötä Kriittisen korkeakoulun puitteissa. Filosofisen praktikon vastaanotolta voit hakea keskusteluapua esimerkiksi hankalien elämäntilanteiden tai elämänfilosofisten kysymysten kanssa. Ammattimainen filosofinen praktikko voi auttaa asiakastaan löytämään piilossa olevia näkemyksiä ja asenteita, ja avaamaan nämä tietoiselle käsittelylle.

Filosofinen konsultaatio muistuttaa ja voi täydentää psykoterapiaa, ja osalla praktikoista on psykoterapeutin pätevyys. Filosofin tarjoama apu eroaa psykoterapiasta siten, että filosofinen keskustelu keskittyy esim. kysymyksiin periaatteista, maailmankuvasta, ihmiskäsityksestä, etiikasta ja arvoista – filosofinen konsultaatio tähtää perspektiivin kirkastamiseen. Konsultaation keskusteleva, argumentoiva ja ajattelua stimuloiva luonne on myös erilainen kuin psykoterapiassa.

Lista Kriittisen puitteissa toimivista praktikoista:

• Anu Virtanen
  • Pia Houni
  • Markus Neuvonen
  • Severi Hämäri
  • Elli Akrén-Ebbe
  • Perttu Salovaara

Lue lisää Filosofisesta praktiikasta ja praktikoista Filosofiverkosto Fiven sivuilta. Five ry on myös Kriittisen korkeakoulun jäsenyhdistys.

Käsikirjoitusten sparrauspalvelu

Tarvitsetko tukea draamallisen käsikirjoituksen valmistelemiseen tai loppuunsaattamiseen? Voit lähettää tekstisi meille, ja kokenut media-ammattilainen Petri Hakkarainen (TaM) auttaa sinua kiteyttämään, terävöittämään ja muutenkin parantelemaan käsikirjoitustasi.

Puhetaidon räätälöidyt valmennukset yksilöille ja yhteisöille

Kriittinen korkeakoulu tarjoaa myös räätälöityjä puhetaidon ja viestinnän koulutuspaketteja sekä yksilöille että yhteisöille. Kriittiseltä korkeakoululta voi tilata esimerkiksi puhetaidon yksilövalmennusta ja sparrausta, sekä tiiviskursseja työyhteisöille ja yhdistyksille. Voimme järjestää puhetaidon koulutuksia myös englanniksi!

Kiinnostuitko puhetaidon valmennuksista?