Sokraattinen dialogi: Luottamus

La 9.11.2024 klo 10-17

Tervetuloa Sokraattiseen dialogiin, jonka aiheena on luottamus.

Luottamus on tunne, arvostelma, suhde toiseen ja koko yhteiskuntamme perustana toimiva voima—se liimaa meidät yhteen, rakentaa yhteisömme ja mahdollistaa toimijuutemme maailmassa. Mutta mitä luottamus oikeastaan on? Onko se jotain joka ansaitaan, jotain joka annetaan lahjana vai jotain, jota rakennetaan, vaalitaan ja harjoitetaan yhdessä? Tässä ajassa luottamus tulevaisuuteen, maailmaan, totuuteen ja ehkä toisiinkin tuntuu jopa radikaalilta asenteelta. Miten ja mihin vaarallisessa ja epävarmassa maailmassa voi luottaa? Kannattaako luottaa vaikka tietää että joskus luottamus petetään? Vai onko luottamusta ylipäätään olemassa ilman riskiä sen pettämisestä? Entä miten luottamus liittyy totuuteen — nämä molemmat juontuvat samasta etymologisesta juuresta.

Tässä sokraattisessa dialogissa tarkastelemme yhdessä luottamuksen monia ulottuvuuksia—henkilökohtaisella ja yleisellä tasolla. Dialogimme on avoin kaikille ja jokainen osallistuja on yhtä tärkeä. Tämä on tilaisuus pohtia yhdessä, mitä luottamus on, mitä se merkitsee ja miten se muokkaa maailmaamme.

Tule mukaan keskusteluun! Ryhmä on pieni, jotta jokainen ääni pääsee kuuluviin. Mitään ennakkotietoja ei tarvita. Ilmoittaudu nyt, ja varmista paikkasi!

Dialogin ohjaa filosofisen praktiikan harjoittaja Juho Rautahonka.

Nähdään Sokraattisessa dialogissa!

Aika: La 9.11.2024, klo 10-17.00

Paikka: Tekstin talon 4. kerroksen Kirjasto, Lintulahdenkatu 3, 00530 Helsinki.

Hinta: 80€

Ilmoittautuminen viimeistään 3.11.2024.

Ilmoittaudu kurssille Opintokeskus Siviksen sivujen kautta: https://sivisverkko.ok-sivis.fi/#/koulutus/72059

Pahoittelemme lomakkeen pientä kömpelyyttä. ”Taustayhteisö”-kohtaan voit kirjoittaa esim. ”Kriittinen korkeakoulu”.

Jos lomake ei kerta kaikkiaan toimi, voit ilmoittautua myös lähettämällä sähköpostia toimistollemme.

Peruutusehdot: Peruutukset maksutta viimeiseen ilmoittautumispäivään asti 3.11.2024, ilmoittautumisajan jälkeen perimme 50 % osallistumismaksusta. Peruutus tulee tehdä ennen kurssin alkamista, muutoin kurssista peritään täysi hinta.